Nvidia CFO Colette Kress, şirket olarak piyasada süregelen GPU kıtlığının 2022'nin ikinci yarısında azalmaya başlamasını öngördüklerini söyledi.
Colette Kress, halen mevcut arzın talebe yetmediğini belirtti. Ancak Kress’in açıklamasının devamında söylediği sözler, hem teknoloji meraklılarını hem de bir şekilde çip krizinden etkilenmiş insanları oldukça memnun edecek cinstendi.
Tom's Hardware'in haberine göre, Kress 24. Yıllık Needham Büyüme Konferansı'nda konuştu ve ekran kartlarınıza ulaşmamızı güçleştiren GPU kıtlığı hakkında umut vadeden açıklamalarda bulundu:
"2021 takvim yılı boyunca GeForce'a yönelik ciddi bir talep gördük. Evet, şu an hala arz sıkıntısının geçtiğini söyleyemeyiz. Ancak talep miktarı, mevcut arzımızın üzerinde seyretmeye devam ediyor. Mesela tatil dönemi talep oldukça güçlüydü, özellikle laptoplar tarafında. Hala son çeyreği tamamlama işlerimizi yürütüyoruz. Q4'ü sonuçlandırınca gelen verilerle daha isabetli bir değerlendirme yapabiliriz. 2022'nin 2. çeyreğine yaklaştıkça tedarik durumumuz konusunda daha iyi hissetmeye başladığımızı söyleyebilirim. Yaptığımız yatırımlar sayesinde arz sorunlarını geçici değil kalıcı bir şekilde uzun vadeli olarak çözeceğiz. Bunun için elimizdeki tüm imkanlarla çalışıyoruz "
Bu öngörülen takvim, Nvidia'nın çıkarmaya hazırlandığı 40-serisi 'Ada Lovelace' GPU'ların piyasaya sürülmesiyle örtüşüyor gibi gözüküyor. Ancak henüz herhangi bir şey teyit edilmiş değil. Nvidia GeForce RTX 30' serisi kartlarını Eylül 2020'de piyasaya sürülmüştür ve her iki yılda bir yeni grafik kartları çıkarmaya meyilli gözüküyor.
Intel'in CEO'su Pat Gelsinger yakın zamanda yaptığı açıklamada çip kıtlığının "2022'nin 2. yarısında yok olacağını" söylemiş olsa da endüstrinin talebe yetişmesinin toplamda iki yıl süreceğini ifade etmişti.
KAYNAKÇA:
Yorumlar
Yorum Gönder